Home
Duties
Mission & Vision
Regulations and Directives
Educational and Examinational Regulation of Pre-Graduate and Undergraduate Degree
Postgraduate Education and Training Regulation
Antrenörlük Eğitimi Bölümü Ön Kayıt ve Değerlendirme Yönergesi
Burs Yönergesi
Diploma, Diploma Eki ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge
Double Major Program Directive
Minor Program Directive
School of Foreign Languages Codes of Practice
Yaz Öğretimi Uygulama Esasları
European Union Education and Youth Programmes Erasmus Programme Student Mobility Directive
European Credit Transfer System (ECTS) Implementation Directive
Güzel Sanatlar Fakültesi Özel Yetenek Sınav Yönergesi
Devlet Konservatuvarı Lisans Devresi Kabul-Kayıt Şartları Yönergesi
Resim-İş Öğretmenliği Programı Önkayıt ve Yetenek Sınavları Yönergesi
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü Koordinatörlük ve Merkezi Sınav Yönergesi
Müzik Öğretmenliği Programı Ön Kayıt Ve Yetenek Sınavları Yönergesi
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Ön Kayıt ve Özel Yetenek Sınavları Yönergesi
İlahiyat Fakültesi Arapça Hazırlık Sınıfı Yönergesi
Dokuz Eylul University Admission Directive For Students From Abroad
Özel Öğrenci Yönergesi
Başarı Sıralamasının Belirlenmesine İlişkin Yönerge
Öğrenci Konseyi Yönergesi
Yatay Geçiş Yönergesi
Dokuz Eylül Üniversitesi Muafiyet ve İntibak Yönergesi
Dokuz Eylül Üniversitesi Akademik Danışmanlık Yönergesi
Academic Calender
Program Açma & Öğretim Planı Değişikliği
Diploma Enquiry
Not Dönüşümü
Dikey Geçiş
Yatay Geçiş
International Students Acceptance Examination (DEYOS)
International Students Health Insurance
Smart Card
Scholarship
Other Topics
Özel Öğrenci Kabulü
Özel Yetenek-Ön Kayıt
Üniversitemiz Tavan ve Taban Puanları
Kamu Hizmetleri Standartları
Contact Informations of Academic Units
Personnel and Contact Information

Duties

DUTIES:

The Head of Student Affairs Office is established in accordance with High Education Law No. 2547 and the article 31 of Academic Organization Regulation to conduct student affairs of our University.

Our office operates on Alsancak campus where our Rectorate is located.

Its tasks include to make preparations regarding the enrollment processes of students that currently study at one of our 14 faculties, 10 institutions, 4 schools, a conservatory, 7 vocational schools; follow-up of enrolled students’ personal information, tuition fees, and all processes regarding scholarships and credits granted by General Directorate of Higher Education Credits and Dormitories; preparation of statistical data; writing and preparation of diplomas and diploma supplements for students graduating; identity card processes; preparation of the academic calendar; follow-up and update of processes regarding regulations, guidelines, and codes of practice about our University; follow-up of educational plans and numbers of branches; opening and closing of a faculty/school/department/program; coordination of processes that Rectorate wants to be carried out and decisions taken by the Bologna Coordination Commission in the framework of Bologna Process; processes regarding reporting and secretariat of University Educational Commission and presentation of decisions taken by the University senate to the relevant authorities.

Türkçe (TR)English (UK)